Nog gerichter adverteren via Facebook met een customer audience!

De Facebook Power Editor is een tool binnen Facebook die helpt om gericht advertentie campagnes via Facebook uit te voeren. Op basis van o.a. woonplaats, leeftijd en interesses kan je een specifieke doelgroep benaderen. Deze instellingen kan je opslaan, zodat je vaker campagnes kan richten op deze doelgroep. In Facebook Power Editor zit nog een interessant functie, “Custom Audience”.  Als je gebruik maakt van een Custom Audience kan je de campagne richten op de mensen van wie je al een e-mailadres, telefoonnummer of Facebook user ID hebt. Op deze functie gaan we dieper in met dit artikel.

Foto 1

Als eerst geef je een naam aan het publiek en een korte beschrijving.  Daarna moet je een keuze maken met welke gegevens je de mensen wil benaderen. Via e-mailadressen, telefoonnumers of Facebook user ID’s. Wij raden aan om e-mailadressen te gebruiken. Telefoonnummers zijn vaak niet gekoppeld aan de accounts en in het verzamelen van Facebook user ID’s gaat veel tijd ziten. Kies upload om het .CSV of .TXT bestand uit je database te uploaden.

Foto 2

Als je nu een advertentie campagne opstart kan je onder “Audience” kiezen voor “Advanced Options”.  Hier kies je “Custom Audience” en kies je het publiek dat je zojuist hebt aangemaakt.  Het is ook mogelijk om een custom audience te gebruiken die je NIET wil benaderen. Deze vul je dan in bij “Excluded Audience”.

Foto 3

De functie “Custom Audience” is erg handig om de mensen te benaderen die staan ingeschreven op je blog of je digitale nieuwsbrief. Grotere bedrijven met sales mensen in dienst hebben vaak ook een lijst met prospects die op deze manier gericht benaderd kunnen worden.

Bent u benieuwd hoe een advertentiecampagne voor u resultaten kan opleveren? Neem contact op met onze managing director, Hans Dekker, via hans@socialbrains.nl of  06-15012284.