Facebook marketing via de smartphones vergt een specifieke aanpak. In dit artikel leggen wij uit hoe je de mobiele facebook-gebruiker optimaal benadert.

Wereldwijd maken 600 miljoen mensen gebruik van de Facebook app op hun smartphone. Als jij je afvraagt of en welke verschillen er zijn tussen Facebook marketing via de computer en via de smartphone, lees dan vooral verder. Na  dit artikel heb jij een idee over hoe jouw Facebook marketing geoptimaliseerd kan worden voor de mobiele telefoon.

Op de Facebook app zien gebruikers alleen hun news feed en het scrollen gaat vaak in een veel hoger tempo. Dit betekent dat posts nog meer eye-catching moeten zijn. Als de aandacht niet binnen 1 seconden wordt getrokken  dan had je bij wijze van spreken beter niets kunnen posten.

Bij het opmaken van content houden wij altijd rekening met de mobiele gebruikers. Onderstaande checklist gebruiken wij om na te lopen of de content geoptimaliseerd is voor de smartphone:

1. Is de content visueel aantrekkelijk?
2. Is de content simpel en duidelijk? Moet de gebruiker tijd investeren om te begrijpen wat de boodschap is?
3. Hoe is het woordgebruik? Bevat de tekst veel of weinig tekst?
4. Vullen de tekst en de afbeelding elkaar aan in het overbrengen van de boodschap?
5. Onderscheid de content zich ten opzichte van alle andere posts die de gebruiker ziet tijdens het scrollen?

Het belangrijkste aspect van posts op Facebook voor de mobiele gebruiker is het visuele gedeelte. Met een krachtig beeld verhoog je de kans dat mensen stoppen met scrollen en actie ondernemen naar aanleiding van jouw post.

Vraag jij je af of jouw content op facebook aantrekkelijk genoeg is voor de mobiele gebruiker of wil je hier een persoonlijk advies over? Neem dan vrijblijvend contact op met onze managing director Hans Dekker via 06-15012284 of hans@socialbrains.nl.