Hoe bepaal je concreet het resultaat van je Facebookcampagnes? Daarop geven we antwoord binnen dit artikel.

Middels Facebook Insights is het mogelijk de analytics van uw Facebookpagina uit te draaien. Deze excel uitdraai fungeert prima als basisdocument om het resultaat van uw Facebookcampagnes te bepalen.

Resultaat per thema. 

Thema’s bepalen we naar aanleiding van de soorten content die u post op uw Facebook timeline. Zo kunnen winacties een thema zijn maar ook polls, updates over uw bedrijf en algemene nieuwsfeiten. Dit is geheel afhankelijk van de wensen van uw doelgroep.

Untitled-2

Resultaat per type content.

U kunt vanuit uw Insights uitdraai de cijfers halen om te bepalen welk type content het meest engaging is bij uw bezoeker. Typen content zijn: Polls, Foto’s, video’s, Statusupdates, enz.)

Tijd van de dag. 

Door de tijd van de dag mee te nemen voor de meest populaire content ziet u op welk tijdstip uw doelgroep het meeste aanwezig is op Facebook en u de meeste interactie losmaakt.

Untitled-3

De exceluitdraai vanuit Facebook Insights is een bron van informatie voor elke marketeer. Als u de juiste gemiddelden berekend op de data kunt u de juiste beslissingen nemen en uw collega’s informeren. Zo veranderd u van Social media naar Social Business.