Iedere seconde komt er een nieuwe gebruiker bij op Instagram. Daarom is het voor bedrijven essentieel om te weten hoe deze tool goed kan worden ingezet om een community te laten groeien. Wij geven jullie 8 tips die je zeker moet kennen om succesvol te zijn op Instagram.

1. Maak je profiel compleet. Plaats een korte beschrijving over jezelf of je onderneming in de profielbeschrijving. Wij raden het aan om ook links naar je Facebook pagina, Twitter pagina en website te plaatsen. Potentiële klanten zoeken altijd op meerdere bronnen om meer informatie te vinden over producten en service.

2. Vind je klanten.
 Zoek met hashtags naar gebruikers die praten over jouw bedrijf of de branche waarin je actief bent. Vind ze, volg ze en verbind met ze.

3. Be engaging. Tag gebruikers, communiceer met anderen en gebruik je locatie. Door meer informatie over jezelf te geven en openheid te creëren raken je volgers vertrouwd.

4. Wees consistent.  Post regelmatig maar overlaad je volgers niet met foto’s. Als je consistent bent creëer je verbondenheid met de mensen die jou volgen. 2-3 posts zijn voldoende om een goede balans te houden.

5. Laat je producten zien.  Door producten te tonen geef je volgers een kans om alvast bij je winkel naar binnen te kijken. Met producten kan je ook creatieve acties opzetten om verbondenheid te creëren door de interactie op te wekken.

6. Introduceer je medewerkers.  Geef je merk een gezicht door te laten zien wie het merk maakt tot wat het is. Voor klanten geeft het een vertrouwd gevoel als ze weten met wie ze communiceren.

7. Laat zien waar je naar toe gaat. Ga je naar een beurs of event? Neem je volgers dan mee! Deel wat je ziet, wie je ontmoet en wat je ervaart. Maak hier ook gebruik van het toevoegen van een locatie.

8. Wees uniek. Laat bovenal jouw werk, jouw momenten en jouw persoonlijkheid zien. Alleen op die manier ben je uniek!

Hebben jullie nog meer tips? Wij horen het graag!